dijous, 1 d’agost del 2013

27-31 de juliol: Escapada a Vinaròs

Tenint la casa d'Ester com centre d'operacions, ens vam dedicar a fer activitats per tota la contornada, eixint uns dies d'entrenament perfectes a l'estil raider.

28 de juliol: bicicleta per Morella

Al País Valencià s'estan habilitant centres BTT amb la finalitat de promocionar la bicicleta de muntanya per les diferents comarques valencianes. Hui visitem la de més al nord a Morella, a l'antiga fàbrica Giner.

Vam decidir fer el recorregut 4 Ermita de San Cristòfol - Saranyana, que passava per Forcall de 31,8 km i 734 de desnivell.

Fins Forcall la pista de terra vora riu Bergantes no donava problemes i vam anar prou ràpid. A l'arribada a Forcall, el poble ens va donar la benvinguda amb una refrescant pluja que va donar pas a un sol de justícia que ens va fer patir al final de la ruta.

La pujada a Saranyana, un poblat abandonat, es feia dura però encara podíem rodar, a partir de ací la ciclabilitat va baixar molt i vam tindre que combinar trams a peu i en bici. Una vegada vam eixir del barranc d'ascens, per arribar a l'ermita ens quedava un tram molt dur fins als 1109 m de sostre d'esta ruta. Vam fer una parada tècnica, gaudint de les espectaculars vistes de la comarca.

Així, vam començar un descents molt tècnic i aeri, amb un enorme desnivell al nostre costat dret, pel que ens ho vam pendre amb calma quasi fins arribar al Piló de Sant Pere, on ens vam desorientar i vam agafar camí fins a Forcall per on podíem, ja que este descens no era gens ciclable ni clar. Una vegada en Forcall, vam tornar a la pista de terra que ens tornava a la Fàbrica Giner.

29 de juliol: via ferrada Barranc de la Foix (Tivissa - Tarragona)

Ferrada K2 a la localitat tarragonina de Tivissa amb una molt bona filosofia: equipació mínima alternada amb trams on havies d'escalar en roca, el que li donava un aspecte més d'aventura a la ruta. Crec que éste és el camí a seguir, la sobreequipació de vies no li fa cap favor a la muntaya i podria fer arriscar a gent amb poca formació en estes activitats.

El fet de passar la ferrada per dins del barranc fa d'esta ruta ideal per l'estiu ja que vam estar a l'ombra quasi tota la ruta i això va fer una temperatura molt agradable.

L'aspecte negatiu més destacable és la línia de vida, que moltíssimes vegades passava per dins dels graons i t'obligava a canviar mosquetons massa vegades.

30 de juliol: kaiac al pantà d'Ulldecona

Vam aprofitar que teníem pròxim este pantà per fer una sessió de kaiac, repassant alguns aspectes de la remada i el control de la direcció. Els kaiacs poden llogar-se al Molí de l'Abat, un encantador hotel amb vistes molt agradables al Pantà ideals per fer-se un bon esmorzar.

31 de juliol: bicicleta per Vinaròs

Clàssica ruta ja pel barranc d'Aiguoliva fins a l'Ermita de Vinaròs, el meu circuit d'entrenament quan treballava a l'escola d'adults de Vinaròs. Va ser agradable tornar a un espai tan encantador com l'Ermita i el seu bar ideal per prendre alguna cosa abans de rematar la ruta.